Telefoontraining

Meer bellen op het werk?

 

Iedereen heeft tegenwoordig een eigen telefoon, maar we bellen nog maar weinig voor zakelijke doeleinden. Het lijkt wel alsof telefoneren uit onze dagelijkse werkroutine is verdwenen. Soms vergeten we simpelweg om te bellen, terwijl het juist zo belangrijk kan zijn.

Dit is jammer, want doordat we minder zakelijk bellen, lopen bedrijven omzet mis en wordt er minder efficiënt gecommuniceerd. Telefoneren is namelijk een van de belangrijkste vormen van communicatie binnen uw bedrijf en kan vaak veel sneller en effectiever zijn dan bijvoorbeeld e-mails versturen. Met een telefoongesprek kun je vaak in één keer bereiken waar je anders tien berichten voor nodig zou hebben.

 

Om u te helpen bij het verbeteren van uw telefoonvaardigheden bieden wij praktijkgerichte trainingen aan. Deze trainingen zijn afgestemd op uw specifieke wensen en behoeften. Elke deelnemer ontvangt voorafgaand aan de training een intake-vragenlijst, zodat we de motivatie en leerdoelen nog beter kunnen begrijpen. Op basis hiervan kunnen we een training op maat aanbieden.

 

Onderwerpen in de training

  • Zakelijk / professioneel communiceren
  • Algemene gespreksvaardigheden
  • Luisteren, Doorvragen en Samenvatten
  • Feedback geven en ontvangen
  • Verbinding versterken
  • Oprechte interesse
  • Omgaan met weerstand en frustratie
  • Omgaan met klachten
  • Bewaken van de gespreksduur
  • Afspraken maken door een correcte afsluiting

Resultaat van de training

Na het volgen van deze training heeft u een belangrijke stap gezet in het bewust worden van uw telefooncommunicatie, gedrag en effectieve gesprekstechnieken. U zult in staat zijn om de kennis die u hebt opgedaan direct toe te passen.

Daarnaast zult u in staat zijn om uw persoonlijke leerpunten te formuleren. Dit zal dienen als een instrument om uw persoonlijke ontwikkeling te volgen, bijvoorbeeld tijdens voortgangsgesprekken met uw leidinggevende.